Son Başvuru Tarihi: 24 NİSAN 2025 Son Başvuru Tarihi: 24 NİSAN 2025 Oluşumu ve Çalışma Esasları Etik Kurulun Çalışma Esasları Etik Kurul tarafından incelenmesi istenilen gerek kurumsal gerek bireysel araştırma önerileri Üniversitemiz dekanlıkları, enstitüleri ve yüksek okul müdürlükleri aracılığıyla Kurula iletilir. Üniversite dışından gelen başvurular ise başvuru yapanın çalıştığı kurumun en üst yetkilisi tarafından yapılır. Etik Kurula gelen araştırma önerileri ilk toplantıda başvuru sırasıyla değerlendirilmeye alınır. Etik Kurul, gerek gördüğü durumlarda incelemekte olduğu araştırma önerisini yapan araştırmacıları ya da konu ile ilgili uzmanları toplantılara davet ederek görüş alabilir. Gerekirse, araştırma önerilerini değerlendirmek üzere önceden bu uzmanlara da gönderebilir. Etik Kurul başvuru koşulları ve usulleri ile ilgili form ve kılavuzları hazırlar. Etik Kurul her araştırma önerisini inceler, hakkında uygundur ya da uygun değildir şeklinde tavsiye kararını sorumlu araştırmacıya bildirir. Etik Komisyon üyelerine ait araştırma önerileri görüşülürken, öneri sahibi üye görüşmelere katılamaz ve oy kullanamaz. Etik Kurul tarafından düzeltilmesi veya eksikliklerinin tamamlanmasına karar verilen araştırma önerileri, araştırmacılar tarafından düzeltilerek Kurula tekrar başvuru yapılır. Kurul tarafından yapılan ilk toplantıda yeniden değerlendirilir. Etik Kurulun arşiv hizmetleri, ihtiyacı olan personel, büro ve kırtasiye malzemeleri Rektörlük tarafından sağlanır. Etik Kurul tüm yazışmalarını Rektörlük aracılığı ile yapar. Etik Kurul kararları gizli olup, öneriler hakkında öneri sahiplerinden başkalarına bilgi verilmez. Etik Kurulun onayını almış da olsa bir araştırmanın her türlü hukuki, cezai ve mali sorumluluğu, araştırmayı yapan kişi, kurum veya kuruluş, destekleyici-araştırıcıya aittir. ETİK KURULDA DEĞERLENDİRMEYE ALINACAK BAŞVURULAR VE BAŞVURU KOŞULLARI Etik Kurul Değerlendirmesi Gerektiren Çalışmalar Etik Kurul Başvurusu Son başvuru tarihine kadar teslim edilen dosyalar toplantı gündemine alınabilecektir BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER Yakın Doğu Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulundan onay almış ve verileri Yakın Doğu Üniversitesi bünyesinden ya da dış kurumlardan elde edilecek olan çalışmalarda, veri toplama aşamasından önce Yakın Doğu Üniversitesi Mütevelli Heyeti’nin onayı gerekmektedir. YDÜ Mütevelli Heyeti onayı [email protected] adresine BAEK raporu ile başvuruda bulunularak alınabilir. Hayriye KOCACAN
Toplantı Tarihi: 30 NİSAN 2025
Toplantı Tarihi: 30 NİSAN 2025
Etik Kurulun Oluşumu
Etik Kurul Üniversite Senatosu tarafından belirlenen ve Rektör tarafından görevlendirilen 9 üyeden oluşur. Görev süresi 3 yıldır. Süresi biten üye tekrar görevlendirilebilir. Üyeler kendi başkanını seçer ve raportör olarak üyelerden biri seçilir.
Etik Kurul, Başkanın daveti üzerine ayda bir kere toplanır, kararlar oy çokluğu ile alınır ve eşitlik durumunda Başkanın oyu iki sayılır.
Sitemizde bulunan “Örnek Başvuru Formu” formatında hazırlanan bir adet “Başvuru Dosyası” ve dosyayı içeren bir CD Etik Kurul sekreterliğine teslim edilecektir. Başvuru dosyasında tüm alanların dikkatli bir şekilde doldurulmuş ve imzaların eksiksiz olmasına özen gösterilmelidir.
Etik Kurul Raportörünce yapılan ön incelemeden geçen dosyalar kurul tarafından değerlendirmeye alınır.
BİLGİ: Aşağıdaki tüm belgeler örnek başvuru dosyası içeriğinde mevcuttur
Yakın Doğu Üniversitesi, Tıp Fakültesi
Etik Kurul Sekreterliği
Telefon: 0392 675 1000 / 3044
E-posta: [email protected]
Sağlık Bilimleri Etik Komisyonu
Sağlık Bilimleri Etik Komisyonu